Siyasi krizler ve terör saldırıları nedeniyle geçen yıl 11 milyon turist kaybeden Türkiye'de turizmcilerin 2018 gündeminde ise Avrupalı turisti yeniden kazanmak var.
"Aç tavuk kendini darı ambarında sanırmış" diye acı bir gülümseme mi geldi yüzünüze? O halde bu yazı tam size göre...
"Aç tavuk kendini darı ambarında sanırmış" diye acı bir gülümseme mi geldi yüzünüze? O halde bu yazı tam size göre...
Türk ekonomosinin, Türkiye'deki hayatın ve Türkiye'deki politik ortamın ne olduğu apaçık ortada. Yurtiçinde biz istediğimiz kadar yandaş medya okuyup kendimizi kandırsak da yurtdışında ülkenin imajı yerlerde sürünüyor. TURİSTLER KAÇTI, TURİZM son yıllarda CAN ÇEKİŞİYOR...
Siz istediğiniz kadar yandaş medya yalanlarıyla kendinizi avutmaya devam edin, işin gerçeği bu!
Yedi uluslararası bayrak taşıyıcısı havayolunun son bir yılda İstanbul uçuşlarını durdurmasına rağmen, turizmciler 2018 rezervasyonlarının şimdiden 2017’nin yüzde 30 üstüne çıkacağı görüşünde. Herhalde genel düşünce şöyle: "İyice dibe vurduk.. Daha dibe gidemeyiz.." İyimserliğin kaynağı bu..
Bu "iyimserlik havası" büyük ihtimalle gene balon çıkacak. Turizm sektöründe daralma ve iflaslar sürecek. Bu kadarını kör gözler bile görüyor. (Görmeyenler ise ya cahil, ya iktidar yandaşı.. ki bu ikisi son dönemde aynı anlama geliyor)
Bodrum yerel medyasını takip ederek durumu okumaya çalışınca ne görüyoruz peki?
Ülkenin genel akım medyasının bile itibarı ve inanılırlığı yerlerde sürünürken yerel medyayı ne kadar kaale alabiliriz? Aslında medyanın "yazdıklarını" değil de "yaz(a)madıklarını" okuyunca gerçek ortaya çıkıyor.
(Ülkenin bütün yerel medyası hakkında ahkam kesmek bu yazının kapsamı dışında. Ama BODRUM yerel medyasının ve Bodrum'a yerleşmiş bir kısım amatör yazarların halleribir başka yazımızın konusu olacaktır elbet)
Bakıyoruz Bodrum yerel medyasına: Son aylardaki en iyimser iki turizm haberinden biri "EMITT fuarına katılıp Bodrum'u tanıttık, Ruslar ve Almanlar ilgi gösterdi.." şeklinde. Eh, Berlin'deki turizm fuarında BOYKOT yemiş Türkiye'nin batı ülkelerinde herhangi bir stand açabilmesi olumlu haber tabii.. Ama işte ancak o kadar!
Buyrun züğürt tesellisi haberin linki
http://www.bodrumdabirgun.com/22-emitt-fuari-turizm-sektorunun-moralini-yukseltti.htmlBodrum yerel medyasındaki diğer iyi haber ne peki? Bodrum Hindistan'da tantılmış.. mış.. Yerseniz..
http://www.bodrumguncelhaber.com/bodrum-hindistanda-tanitildi/
Yahu hiç mi kimsenin aklına gelmez, Hindistan'ın yurtdışına giden turisti kimdir? Kaç kişidir? Kaç para harcarlar?
Bu haberleri görünce bunların züğürt teselllisi mi olduğu yoksa gerçekten bu haberlere kanacak kadar saftirik olanlara mı hitap ettiği ayrı bir soru işareti.
Şurası bir gerçek: En aklıbaşında sayabileceğiniz adamlar bile "Şu anda İstanbul CONRAD otelden yazıyorum.. Her yer Arap turist dolu.. Oy ne güzel gidiyor işler.." diye güzelleme döktürüyor. Böyle bir haber de Bodrum yerel medyasında haber oluyorsa biz bu duruma gülelim mi ağlayalım mı?
İşte o mizah yazısı olmayacak kadar kötü ama aslında kendi içinde ciddi olmaya çalıştıkça KOMİK olmuş haberin linki:
http://www.bodrumgundem.com/2018/02/02/araplar-ve-turk-turizmi-can-pulak-bodrum-gundem-yazilari
Sezar'ın hakkı Sezar'a... Bodrum çok güzel ve çok özel bir coğrafya. Ama iğneyi kendimize, çuvaldızı ele batırmamız gerek. Bu coğrafyayı ve turizmi bitirip batırmak konusunda Bodrum esnafı ve işletmecileri de şu ana ellerinden geleni ardına koymadı.
"Ne yapsın yahu bu esnaf? Bodrumlunun kabahati nedir?" diyorsanız cevabımız şöyle: Bizi izlemeye, yazdıklarımızı ve yayınladıklarımızı okumaya devam edin..
Dost acı söyler. Gerçekleri bilmeye ve öğrenmeye bir adım daha yaklaşmak için "Bodrum Günlükleri"ni takip etmeye devam!